Skye Trotternish

B-17 flyet var særdeles robust og kunne tåle mange "knubs" under angrebene. --- Her ses en B-17 med delvist bortskudt haleror og over og bag den en tysk Messersmith 109 jagerfly. ---- Fakta om det viste fly: Boeing B-17G Flying Fortress, tung strategisk bombefly, model 299. Fremstillet i 1935 til 1945. Første flyvetur: 28. juli 1935. ---- Besætning: 10 mand (pilot, copilot, bombeskytte, navigatør, radiomekaniker, flyvemekaniker, øverste maskinkanonskytte, 4 andre skytter rundt om i flyet. ---- Motorer: 4 x Wright R-1820-97 Cyclone Stjernemotore. Ydeevne: 4 x 1.014 kW (1.380 PS) i 7.620 meters højde. Hastighed maksimum: 462 km/h. Marchhastighed: 265 til 300 km/h. Stigningsevne: 100 meter pr. minut. Maksimum højde: 10.850 meter. brændstofbeholdning: 10.500 liter. Operationsradius: ca. 3.220 km med 2.722 kg bomber. Vægt uden last: Ca. 16.390 kg. Maksimumvægt ca. 29.713 kg. som flyet kan lette med. Længde: 22,78 m. Højde: 5,81 m. Spændvidde: 31,63 m. Vingeareal: 131,92 m². Bevæbning: - 13 styk 12,7 mm. M2 Browning maskingeværer, med 2 styk 12,7 mm. MG´s i flyets underside foran, på begge sider af forenden, på oversiden bag cocpittet. 2 MG's i bugen under flyet, 1 i radiorummet og 1 i hver side af flyets krop bag vingerne og endelig 2 MG´s ude bagerst under haleroret. ---- Maksimum bombelast: 7.983 kg. ---- Produktionsantal: Y1B-17: 13. Y1B-17A: 1. B-17B: 39. B-17C: 58. B-17D: 42. B-17E: 512. B-17F: 3.405. B-17G: 8.680. I alt: 12.731 fly.

| Svar

Nyeste kommentarer

03.03 | 11:48

hej morfar, det er Nicolai. Fed hjemmeside! Håber at du bliver ved med at skrive og opretholde den

Lorem ipsum nec suas constituam comprehensam te, euismod nostrum consulatu eu sea... more info